søndag 31. januar 2010

En utfordring fra Lille Rosin

Lille Rosin har laget seg en egen hobbykalender for 2010 inne på Hobbyboden. Her kommer hun med egne planer for hver måned, noen ganger egne mønster og andre ganger noe som hun ikke har prøvd før. På denne måten kan vi være med på prosjektene sammen med henne, og vi kan se hvordan vi løser ting på hver vår måte. Et spennende år er i vente med andre ord...

Nå nærmer februar seg med stormskritt, og for noen dager siden kom hun med en utfordring. Hun lurte rett og slett på om det var noen som kunne tenke seg en utfordring på kortfronten. Nysgjerrige meg måtte selvsagt finne ut hva hun tenkte på, og kort tid etter fikk jeg en mail med instrukser.

Det hun ønsket var rett og slett kort med forklaring på fremgangsmåten, og de skulle ikke ta motet fra dem som aldri hadde laget kort før. Ergo nyttet det ikke med masse scrappeutstyr her, nei. Ja, åsså siden valentindagen nærmer seg skulle det være med hjerter...

Egentlig hadde jeg ikke tid til dette, men jo mer jeg tenkte på det -jo morsommere hørtes det ut. Det ble virkelig en utfordring for meg også... Jeg som alltid bruker mønsterark og stempel når jeg lager kort. Og blomster i lange baner... Dermed bestemte jeg meg fort for at jeg skulle holde meg unna alt som lå i scrappepulten. Her skulle det ikke være slik at folk må ut på shopping bare fordi jeg er avhengig av slikt. Sysakene, derimot... Der var det mye spennende. Kan det være fordi jeg er så sjelden fremme med symaskinen??

Det var slett ikke lett å snu egen tankegang, og det var flere ganger jeg forkastet ideer fordi jeg så gjerne ville ha med noen av de "forbudte" arkene... Da jeg sa meg ferdig hadde jeg likevel tre utkast. Jeg jukset litt og brukte ferdige kort som utgangspunkt. De ble kjøpt i en kortpakke på Europris da jentungen inviterte til "kortlagingsbursdag" i september.

Kortene ligger fortløpende nedover her, og jeg håper de kan være til inspirasjon for noen som har lyst til å prøve. Jeg har ikke vist innsiden av kortene ettersom jeg ikke har gjort noe med de. Dersom du får tråder, stifter eller limer fast båndene inni kortet, skjules dette lett ved at du limer et ark på innsiden som dekker dette. Her kan du for eksempel skrive ut et dikt og lime inn -og dermed får du fin innside også.

Lykke til -ingenting er så kjekt som å gi bort egenproduserte gaver med egenproduserte kort ;-)

3 kommentarer:

Engler og Lille Rosin sa...

Tusen hjertlig takk.
Stor klem til deg
Hilsen Lille Rosin

Strikkern sa...

For noen kjempefine kort du har laget, ikke bare ett men tre stykker. Jeg har en klar favoritt her, og det er kortet med hjerte laget med diverse bånd. Veldig hyggelig å få kort man har laget selv da.

Maria sa...

Kjempe artig å se forskjellige måter å gjøre det på. Å jeg elsker når det står små sitater på kortene.