søndag 31. januar 2010

Kort nummer 1

Dette kortet startet med et hjerte. Ta et vanlig kopiark og tegn opp et hjerte. Det enkleste er selvsagt å brette arket dobbelt og tegne et halvt hjerte mot bretten som du klipper ut. Deretter finner du frem silkebånd og lim. Jeg har brukt noe som heter RX-lim (en stor grå flaske med rød kork). Dette limet trenger å tørke når det er påført, så her gjelder det å ikke ha hastverk.

Jeg fant bånd som passet sammen i farger, og limte de i striper nedover hjertet.


Deretter klippet jeg bort overflødige bånd, og hadde et ferdig pyntet hjerte.


Noen ganger får man gode ideer og kjøper effektgarn. Det er ikke det letteste å bruke i strikking, men til kortpynt fungerer det utmerket. Her har jeg surret litt turkist pelsgarn rundt den ene delen av hjertet og festet tråden bak på hjertet. Sammen med fargene i båndet blir det en fin effekt. Her er det også mulig å feste perler eller annen pynt på båndet før det surres rundt hjertet. BHer pleier å ha mye fin pynt som kan brukes til dette formålet, både med hjerter og "diamanter". Hjertet ble limt på kortet med RX-limet, og lagt til tørk.

En tekst som passet er skrevet ut i korte linjer, og limt på til slutt. Når den kommer i oppklipte remser blir effekten en litt annen enn om hele teksten kom i en rute. Og på denne måten ble kortet ferdig og klart til valentindagen.

2 kommentarer:

Mariann S sa...

Eg er rett og slett imponert, nydelig kort :)

Anonym sa...

kjempefint!