søndag 31. januar 2010

Januarstrikk

Hobbyboden har Iris startet en "Ingen bønn"-along der vi som jobber sammen mot å redusere garnlageret med 10kg i år er samlet.

Garnlageret mitt har nok godt av å bli redusert med 10kg. Strengt tatt har jeg gitt bort et kg garn i januar, og det vises ikke engang... Så her er det bare å strikke.

I januar har jeg da redusert garnlageret med 403 gram. Som er strikket, altså. Resten er gitt bort, og den totale reduksjonen er på 1503 gram. Hvor mye som er kommet inn i januar? Ingenting *stolt*

Så hva har jeg strikket?
Tre nøster Iglo (Europris) ble til et stort tovet tøystykke som deretter ble klippet opp til skosåler. Deilig og varmt på føttene...



Et par ullstrømper i Raggegarn (Rema). De ble akkurat så store at de måtte toves i vaskemaskinen på 60 grader for at jeg skulle finne noen som passet dem. De havner i julegaveeska for 2010, og jeg er en gave nærmere målet.


Finull ble omgjort til fingerløshansker til mannen. Stakkaren frøs på hendene på jobb, og det kan vi jo ikke ha noe av.



I tillegg har jeg strikket et pannebånd til meg selv, men det blir ikke tatt bilde av før jeg får dagslys. Nå har jeg jaktet på dagslyset i flere dager, men finner jeg det? Sola har heldigvis kommet tilbake da, så en eller annen dag må jeg da finne dette dagslyset alle snakker om...

Ingen kommentarer: