onsdag 26. desember 2012

Romjulsstrikk.





Da var det endelig tid til å ta fatt på garnet som kom i uvennpakken... Første garn ut er dette. Det er helt klart at jeg ikke kommer til å strikke noe fornuftig av dette, for det stikker og kjennes egentlig ganske klissete. Dermed kommer Barbiedukken til å få nye klær. Den grønne "lappen" som alt var ferdig strikket ble utgangspunktet til en kjole. Jeg strikket to omganger til for å få det langt nok, og det ble et sidelengs skjørt. Litt hvitt og noen heklekanter -og vips hadde Barbiedukka fått ny kjole. Så starta jeg med godt mot på ei heklebukse til samme mottaker. Garnet er stivt, og det er dermed enkelt å kle på dukken. Perfekt.

NÅ sitter jeg her med trekvart bukse. Det mangler et halvt bein, og jeg har nøyaktig 4cm grønt garn igjen. Å rekke opp noe av det første beinet er uaktuelt. Garnet egner seg ikke til opprekk. Så skal den passe til dukken som mangler en halv fot, eller skal den få en halv hvit fot? Valgets kvaler...

Ingen kommentarer: