lørdag 31. mars 2012

Det bor mye rart i garnrester...

Free Style rester befant seg også i Uvennpakken i tidligere innlegg.. Mange forskjellige farger i forskjellige mengder -det trengte litt grubling før jeg hadde bestemt meg for hva jeg skulle gjøre med dem. Først ut var det mørke grå og lilla (og den lille resten sort som har gjemt seg under det grønne garnet her).. Det ble til votter som var tenkt til meg -men ble akkurat litt for små. Dermed fikk størsta nye votter. Neste ut var grått, grønn og rødt -og resten av det lilla. Der ble resultatet votter til minstefrøkna. Kan jo ikke gjøre forskjell på dem -det har de bestemt. Så det så...


Det gule var det litt verre med. Nå har det seg slik at gult ble månedens farge inne på Hobbyvenner. Dermed ble det en påskelilje på pinnene. Strikket stilk med piperenser inni så den kan bøyes slik det passer. Her er den bøyd i en sirkel, så påskeliljen kan ligge på bordet eller i vinduskarmen. Synes den ble søt, jeg.

Sist ut ble en kjole til Barbiedukka. Den lilla kanten nederst gjorde sitt til at garnet ble utnyttet til hver minste cm. Måtte bruke trådene fra trådfestinga i vottene for å felle av siste rest.

Alt i alt ble det brukt 88+63+15+15 gram her. 181 gram til regnskapet i Ingen bønn ;)

Ingen kommentarer: