fredag 15. august 2008

Matpakker

En annen ting som er flittig diskutert på Hobbyboden for tiden, er matpakkene vi spiser selv, og sender med de håpefulle på skolen. Bentobokser er en flott løsning for fristende matpakker. Selv har jeg sett på de opprinnelige bentoboksene lenge, men jeg hadde ikke så lyst til å betale over 200kr for en matboks. Regner med at jeg ville fått store problemer med humøret dersom de håpefulle fikk med seg sånne bokser til skole og barnehage, og de ikke ble med hjem igjen...

Gleden var dermed stor da vi fant en spennende butikk på ferieturen i Sverige. Dollarstore hadde utrolig mye rart. Der fant jeg også disse boksene:








20,-kr kostet en sånn stor boks med fire bokser inni. Nå er planen å ta ut to småbokser, legge brødskiver eller annen "stor mat" i det store hullet, og fylle småting (frukt/grønsaker) eller yoghurt med gryn i smårommene. Og mor trenger ikke være redd for at boksene skal bli borte. Nå kan bare skolen starte :-)

3 kommentarer:

Anonym sa...

Ser ut som du har gjordt et kupp!! Tror jeg må ut å lete etter en slik matboks jeg og....

Anonym sa...

Hallo. Ja, så har atter ei veke gått... No er det helg, og eg har planer om å sy litt, så skal eg hekle på teppet mitt. Ønsker deg ei fin helg :)

Anonym sa...

Oi, det var et kupp ja! Skikkelig fine bokser :) ha en flott helg!